Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
21
|
Ek Kontenjanı
|
19
|
Staj Durumu
|
Var
|
Mezuniyet Unvanı
|
MADEN MÜHENDİSİ
|
ÖSYM Tipi
|
SAY
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Tarihçe
Maden Mühendisliği Bölümü 1987 yılında Akdeniz Üniversitesi, Isparta Mühendislik Fakültesi bünyesinde açılmış, aynı yıl eğitim ve öğretime başlamıştır. 1992 yılında Süleyman Demirel Üniversitesinin kurulmasıyla, bu Üniversitenin Mühendislik Fakültesi çatısı altında faaliyetini devam ettirmektedir. Başlangıç aşamasında çok kısıtlı kadrosu ve laboratuvar olanaklarıyla eğitimini sürdüren Maden Mühendisliği Bölümü, giderek gelişerek üst düzeyde eğitim kadrosu ve laboratuvarlarıyla oldukça iyi bir düzeye ulaşmıştır.
|
Kazanılan Derece
Bölüm, yüksek öğretimde mühendislik (Maden Mühendisliği) alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Maden Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
|
Kabul Koşulları
Lise Diploması ve ÖSYM Belgesi(Y-ÖSS,SAY-2 Puanı)
|
Üst Kademeye Geçiş
Yeterli şartları sağlamaları koşuluyla değişik displinlerde(Jeoloji Mühendisliği, Jeofizik Mühendisliği, Çevre Mühendisliği)Yandal ve Çift Anadal imkanları mevcuttur.
|
Mezuniyet Koşulları
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 40 işgünü staj yapmak
|
Mezun İstihdam Olanakları
Madenlerin çıkarılması genel olarak açık ocak madenciliği ve yeraltı madenciliği diye ikiye ayrılmıştır. Bunun yanında cevher hazırlama ve zenginleştirme işlemi de maden mühendislerinin öncelikli çalıştığı alanlar arasındadır. Yeni gelişmekte olan derin deniz madenciliği ve uzay madenciliği gibi konular da ileride maden mühendislerinin çalışma alanları olacaklardır. Bunun yanında aldıkları temel mühendislik eğitimi nedeni ile finans, pazarlama gibi alanlarda da iş bulabilmektedirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Sınavlar ve Değerlendirmeye İlişkin Esaslar Sınavlar MADDE 20 – (Değişik:RG-22/10/2012-28449)(1) (1) Öğrenciler yarıyıl içi sınavları, çalışmaları ve yarıyıl/yılsonu sınavları ile bütünleme sınavlarına tabi tutulurlar. Bir dersin her yarıyılda/yılda en az bir ara sınavı yapılır. (2) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Yarıyıl/yılsonu sınavları ilgili birim tarafından belirlenerek ilan edilen tarih, yer ve saatte yapılır. İlgili kurul kararıyla ayrıca staj, uygulama veya laboratuvar sınavları açılabilir. Yarıyıl/yılsonunda aldığı derslerden başarısız olan öğrenciler için akademik takvimde belirtilen tarihte bütünleme sınavı yapılır. (3) Ders geçme esası uygulayan birimlerde yarıyıl sonu ve bütünleme sınav dönemlerinde sadece o dönem okutulan derslerin sınavı yapılır. (4) Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların şekli, tarihi ve başarı notuna etkisi dersi veren öğretim elemanının önerisi üzerine bölüm başkanlarının onayı alındıktan sonra ilgili birim tarafından kayıt yenileme tarihinden önce öğrencilere duyurulmak üzere ilan edilir. (5) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Bahar yarıyılı, güz yarıyılı veya varsa yaz okulu sonunda en az 2.00 GNO ile mezuniyet durumunda olup, staj dersi hariç sadece bir dersten FF veya FD ile başarısız olan ve o derse devam etmiş öğrenciler için, dönemine bakılmadan tek ders sınavı adıyla bir defaya mahsus olmak üzere sınav hakkı verilir. Sınıf geçme esası uygulayan Tıp ve Diş Hekimliği fakülteleri hariç, tek ders sınavları, her yarıyılın sonunda bütünleme sınavlarının bitiş tarihinden itibaren on beş gün içerisinde yönetim kurulunun belirleyeceği bir tarihte yapılır. Varsa yaz okulu sonunda kullandırılacak tek ders sınav hakkı ise bir sonraki eğitim-öğretim yılı başlamadan ilgili yönetim kurulunun belirleyeceği bir tarihte yapılır. (6) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır. Zorunlu hallerde ilgili yönetim kurulu, sınavların başka öğretim elemanları tarafından yapılmasına karar verebilir. Dini ve milli bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir. Sınav takvimi ilk sınav tarihinden en az iki hafta önce ilan edilir. Sınav sonuçları, son sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde öğrenci bilgi sistemine girilir ve sınav evrakları ilgili birime teslim edilir. (7) Bir dersin yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına girebilmek için; a) Kayıt yenilemek, b) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Uzaktan öğretim yoluyla verilen dersler hariç teorik dersin en az % 70'ine devam etmek, c) Dersin varsa uygulama ve laboratuarının en az % 80'ine devam etmek ve başarılı olmak, ç) (Mülga:RG-23/10/2014-29154) (8) Ders ve laboratuvarlar ayrı ayrı değerlendirildiğinde, bu maddenin yedinci fıkrasındaki başarı koşulları laboratuvarlar için de aynı şekilde geçerli olur. (9) Yedinci fıkranın (b) ve (c) bentlerindeki koşullardan birinin sağlanamamış olması halinde öğrenci, o yarıyılda/yılda o dersin yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına giremez ve NA verilir. (Mülga cümle:RG-23/10/2014-29154) (…) (10) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Mazereti nedeniyle ara sınava katılamayan öğrencilerden; son sınav tarihinden sonraki ilk üç iş günü içerisinde ilgili birime başvuranlara ilgili yönetim kurulunca mazeretlerinin kabul edilmesi halinde mazeret sınavı hakkı tanınır. Diğer sınavlar için mazeret sınav hakkı verilmez. (11) Ara sınav mazeret sınav hakkı tanınan öğrenciler ara sınav haklarını aynı yarıyıl/yıl içinde; ilgili birimce belirlenen gün, yer ve saatte kullanırlar. (12) (Değişik:RG-23/10/2014-29154) Öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavına girme koşullarının tamamını sağlamış olmalarına rağmen yarıyıl/yılsonu sınavına katılamadıkları derslerin, yarıyıl/yılsonu sınavına katılarak başarısız oldukları derslerin (FF, FD), yarıyıl/yılsonu sınavında koşullu geçtikleri (DD, DC) ve başarılı oldukları derslerin (CC ve üstü), yaz okulu uygulaması olup olmadığına bakılmaksızın, bütünleme sınavına katılabilirler. Bütünleme sınavına girmek isteyen DD ve üstü harf notu alan öğrencilerin, öğrenci bilgi sistemi üzerinden talepte bulunmaları gerekir. (13) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Engelli öğrencilerin sınavları ile ilgili düzenlemeler engellilik durumlarına göre ilgili kurullar tarafından belirlenir. Sınav değerlendirme esasları MADDE 21 – (Değişik:RG-22/10/2012-28449)(1) (1) Birimlerde bir dersin başarı notu Senatoca belirlenen bağıl değerlendirme yöntemine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır. (2) Bu değerlendirmede sadece ara sınav yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’tır. (3) Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 50’dir. (4) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı notu yerine geçer. (5) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki hükümlere göre belirlenir. (6) Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazereti nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. (Ek cümle:RG-23/10/2014-29154) Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur. (7) Eğitim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senatoca ve ilgili kurullarca belirlenen esaslara göre yapılır. (8) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Sınav değerlendirme esasları, Tıp, Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri ile Hazırlık Sınıflarında Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir. Notlar ve katsayıları MADDE 22 – (1) Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir: a) Başarı NotuKatsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 b) Bunlardan; 1) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB ve CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Staj dersini başarı ile tamamlayan öğrencilere G (geçer) notu verilir. 2) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. 3) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Geçmez notlar; K, FD ve FF notlarıdır. Staj derslerinde başarısız olan öğrencilere K (geçmez) notu verilir. 4) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür. 5) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersler için verilen işarettir. Not ortalamaları MADDE 23 – (1) Öğrencilerin başarı durumları, her yarıyıl sonunda hesaplanan dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile belirlenir. DNO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalaması olup o yarıyılda aldığı dersler için başarı durumunu gösterir. GNO, öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak hesaplanan ağırlıklı not ortalaması olup almış olduğu tüm dersler için başarı durumunu gösterir. (2) Mezuniyet derecesi, öğrencinin tamamladığı öğretim programındaki ağırlıklı not ortalaması esas alınarak belirlenir. Ağırlıklı not ortalaması öğrencinin her dersten almış olduğu başarı notunun, dersin kredileri ile çarpımlarının toplamı ile elde edilen sayının, derslerin kredi değerlerinin toplamına bölünmesi ile hesaplanır. (3) (Değişik:RG-22/10/2012-28449)(1) Ağırlıklı ortalamanın hesaplanmasında bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Öğrencinin G, K ve M notu aldığı dersler dikkate alınmaz. Başarı veya başarısızlık MADDE 24 – (1) GNO’su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. (2) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Öğrenciler istekleri halinde DC veya DD notu aldıkları dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarı MADDE 25 – (1) (Değişik:RG-23/3/2017-30016) Bir dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler ile bir dersten FF, FD, K ve NA notu alan öğrenciler bu derse tekrar verildiği ilk yarıyılda, öncelikle kaydolmak zorundadırlar. Ancak ön koşul uygulanan müfredatlarda, öğrencinin ön koşul şartını sağlayamadığından dolayı kaydolamadığı dersler bu zorunluluğun dışındadır. (2) (Değişik:RG-10/7/2016-29766) Tekrarlanan dersler için önceki dönemde devam şartı yerine getirilmişse bu derslere devam zorunlu değildir. Ancak bu derslerden uygulaması olanlarda, uygulama ile ilgili devam zorunluluğu, ilgili yönetim kurulunca belirlenir. (3) Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise öğrenciler bunların yerine, kayıtlı olduğu bölümün bölüm kurulunca uygun görülen ve ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersleri alırlar. (4) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Öğrenciler not yükseltmek amacıyla; 16 ncı madde uyarınca lisans ve önlisans öğrenimi süresince aldıkları ve başarılı oldukları dersleri de, kayıt yaptırmak koşulu ile verildiği yarıyıl/yılda tekrarlayabilirler. Yukarıdaki ikinci fıkrada belirtilen ve devam şartı aranmayan derslerin kredileri ders yükünden sayılır. (5) (Değişik:RG-21/9/2018-30542) Tekrarlanan derste, önceki not ne olursa olsun, alınan son not geçerlidir. Alttan devam zorunluluğu olan dersler ile ilk defa alınacak derslerin ders programında çakışması halinde öğrenci, bu derslerden alt yarıyılda olan dersi almak zorundadır. Öğrenci birinci öğretim öğrencisi ise bu derslerden birini birinci öğretimin varsa diğer şubesinden ya da ikinci öğretimden, öğrenci ikinci öğretim öğrencisi ise bu derslerden birini ikinci öğretimin varsa diğer şubesinden ya da birinci öğretimden alabilir. Öğrencinin öğrenim gördüğü programın şubesi ya da diğer öğretim türü yoksa öğrenci dönem dersini bırakır ve alttan dersi alır. (6) Öğrencilerin ders tekrarladıkları yarıyıllar, azami öğrenim süresi hesabına dahil edilir. Sınav sonuçlarının ilanı, itirazlar ve düzeltme (Değişik başlık:RG-10/7/2016-29766) MADDE 26 – (1) Sınav sonuçları, son sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta sonra ilan edilir. Sınav evrakının ilgili birime verilmesinden sonra maddi hata dışında öğrencinin notu değiştirilmez. (2) Öğrenciler maddi hata itirazı için sınav sonuçlarının ilan tarihinden itibaren bir hafta içinde bölüm başkanlığına yazılı olarak başvurabilirler. İlgili birimin isteği üzerine ilgili öğretim elemanı öğrencinin sınav kağıdını veya sınav cetvelini maddi hata yönünden tekrar inceler. İlgili öğretim elemanı ve bölüm başkanının itiraza ilişkin yazılı kanaatleri, ilgili yönetim kurulunca değerlendirilerek karar verilir. İlgili yönetim kurulunca sınav kağıtlarında veya sınav cetvellerinde maddi bir hata belirlenirse, bu hata ilgili öğretim elemanının ve bölüm başkanının da görüşü alınarak düzeltilir. İtiraz başvurusu en geç onbeş gün içerisinde ilgili yönetim kurulunda görüşülerek sonuçlandırılır ve öğrenciye duyurulur.
|
https://sis.sdu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=1004&lang=tr
|