Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 0
Ek Kontenjanı 0
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği

Bölümümüzde okuyan öğrenciler belirli bir teknik alanda uzmanlaşabilmektedir. Bu yönüyle Mühendislik Fakültelerinde ülkemizde henüz yapılamayan, ama gelişmiş ülkelerde uygulanan sistemin alt yapısı Teknik Eğitim Fakültelerinin yapılanmasında mevcuttur. Bölüm öğrencilerimize teorik temel bilgiler, temel mühendislik bilimleri ve söz konusu Anabilim dalı ile ilgili mühendislik dersleri verilirken, bunlara paralel olarak proje çalışmaları, atölye ve laboratuar uygulamaları ağırlıklı bir eğitim de verilmektedir. Öğrencilerimizin proje çalışmalarını bilgisayar ortamında gerçekleştirebilmeleri için bilgisayar destekli ve uygulamalı bilgisayar destekli tasarım dersleri de verilmektedir.


Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Dr.Öğretim Üyesi Nihat YILMAZ
Tarihçe
Makine Eğitimi Bölümü, Tesisat öğretmenliği, Otomotiv öğretmenliği ve Tasarım-Konstrüksiyon öğretmenliği anabilim dallarından oluşmaktadır. Tesisat öğretmenliği programı 1.öğretimi 1994–1995 Eğitim-Öğretim yılında, 2. öğretimi ise 1997–1998 Eğitim Öğretim yılında faaliyete başlamıştır. Otomotiv öğretmenliği programı 1.öğretimi ise 2000–2001 Eğitim-Öğretim yılında faaliyete başlamıştır.

Bölümümüzde okuyan öğrenciler belirli bir teknik alanda uzmanlaşabilmektedir. Bu yönüyle Mühendislik Fakültelerinde ülkemizde henüz yapılamayan, ama gelişmiş ülkelerde uygulanan sistemin alt yapısı Teknik Eğitim Fakültelerinin yapılanmasında mevcuttur. Bölüm öğrencilerimize teorik temel bilgiler, temel mühendislik bilimleri ve söz konusu Anabilim dalı ile ilgili mühendislik dersleri verilirken, bunlara paralel olarak proje çalışmaları, atölye ve laboratuar uygulamaları ağırlıklı bir eğitim de verilmektedir. Öğrencilerimizin proje çalışmalarını bilgisayar ortamında gerçekleştirebilmeleri için bilgisayar destekli ve uygulamalı bilgisayar destekli tasarım dersleri de verilmektedir.
Kazanılan Derece
Bu program, yüksek öğretimde Tasarın ve Konstrüksiyon Öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği programından Lisans derecesine sahip olarak mezun olunur. Teknik Öğretmen ünvanı alınır.
Kabul Koşulları
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. OSYM Yerleştirme Belgesi, Lise Diploması ile kayıt yaptırılabilir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
Üst Kademeye Geçiş
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tasarım-Konstrüksiyon Öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
Mezuniyet Koşulları
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 60 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (7. veya 8. yarıyılda) istenmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Ülkemizin ihtiyaç duyduğu, teknik elemanları yetiştirecek öğretmenleri, gerek mesleki gerekse de eğitsel olarak hazırlamak ve Milli Eğitim Bakanlığı hizmetine sunmaktadır. Ayrıca; modern Türkiye’nin gereksinim duyduğu bilim, teknoloji gibi alanlarda yüksek nitelikli, idealist, araştırıcı, sorgulayıcı, çözümleyici, geliştirici, değişen dünya koşullarında topluma liderlik yapabilecek, insani değerlere saygılı, çevre konusunda duyarlı, profesyonel insan gücünü yetiştirmek, bilgi ve teknoloji üretmek, kullanmak ve yaymak, sanayi ile işbirliği yaparak teknoloji geliştirmek ve ülke kalkınmasına katkıda sağlamak, çeşitli toplum sorunlarına çözüm bulmak, kamuoyunu aydınlatmak, kamu kurum ve kuruluşlarına danışmanlık yapmak, bireylerin yaşam boyu eğitim ve gelişme sürecine katkıda bulunmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencilerimiz her ders için en az bir vize ve final sınavına tabii tutulurlar.



https://sis.sdu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=1706&lang=tr