Fizyoterapi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 77
Ek Kontenjanı 6
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Bu programda öğrenim gören öğrenciler ; başta Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümleri ve Klinikleri olmak üzere, üniversite ve devlet hastaneleri, özel hastaneler, sağlık merkezleri ve SPA/termal tesislerinde çalışmak üzere bilimsel donanıma sahip, sağlık sektöründe fizyoterapist gözetiminde fizik tedavi uygulamalarına yardımcı olmak üzere görev alabilecek, insan sağlığına ve etik değerlere önem veren “Fizyoterapi Teknikeri” olarak mezun olmaktadırlar.

Isparta Sağlık Hizmetleri Terapi ve Rehabilitasyon Bölümü fizyoterapi programı olarak misyon ve vizyonumuz şu şekildedir;


MİSYON
Fizyoterapi programı olarak misyonumuz, sağlık sektöründe nitelikli ve etik değerlere sahip fizik tedavi teknikerleri yetiştirmektir. Bu misyon, öğrencilere sağlık hizmetlerinde temel bilgi ve becerileri kazandırmakla birlikte, onları insan odaklı bir bakış açısıyla donatarak hasta bakımında kaliteli ve güvenilir hizmet sunmaya teşvik eder. Bu program, öğrencilere fizik tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde teknik destek sağlama konusunda gerekli bilgi, beceri ve deneyimi kazandırmak için pratik eğitim fırsatları sunar. Ayrıca, öğrencilerin mesleki etik kurallara bağlı kalmasını teşvik ederek, toplumun sağlık ihtiyaçlarına uygun ve saygın bir şekilde hizmet etmelerini sağlar.
Fizik Tedavi Teknikerliği programının misyonu, öğrencileri sürekli olarak değişen sağlık sektöründe başarılı olmaları için hazırlamayı hedefler. Bu kapsamda, program öğrencilere güncel teknoloji ve tedavi yöntemlerini öğrenme fırsatı sunar ve onları sektördeki yeniliklere uyum sağlamaya teşvik eder. Ayrıca, öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek için sürekli olarak öğrenmeye teşvik eder ve mesleki etik değerlerin önemini vurgular. Böylelikle, mezunlar hem bireysel kariyer hedeflerine ulaşabilirler hem de toplumun sağlık ihtiyaçlarına katkıda bulunabilirler.
Bu kapsamda Isparta Sağlık Hizmetleri Yüksek Okulu Fizyoterapi programı, 2 yıllık bir ön lisans eğitimi ile fizyoterapi teknikerliği mesleğini uygulayabilecek adaylara teorik ve uygulamalı kapsamlı bir Fizyoterapi eğitimi vermektedir.

VİZYON
Fizyoterapi programı olarak vizyonumuz, sektörde lider konumda olan ve sürekli olarak gelişen bir eğitim kurumu olmaktır. Bu vizyon, programın öğrencilere çağdaş fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarını öğretme ve yenilikçi yaklaşımları teşvik etme konusundaki kararlılığını yansıtır. Program, öğrencileri alanlarında uzmanlaşmış sağlık profesyonelleri olarak yetiştirirken, aynı zamanda araştırma ve geliştirme çalışmalarına da katkıda bulunmayı hedefler. Bu doğrultuda, öğrencilere bilimsel yöntemleri ve araştırma becerilerini kazandırarak, sektördeki bilgi birikimine katkı sağlamak ve yenilikçi çözümler geliştirmelerini teşvik eder.
Fizyoterapi programının vizyonu, toplumda sağlık hizmetlerine erişimi artırmak ve hizmet kalitesini yükseltmek üzerine odaklanır. Program, mezunlarını etik değerlere bağlı, hasta odaklı ve toplumun ihtiyaçlarına duyarlı bireyler olarak yetiştirir. Bu sayede, mezunlar sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırılmasına ve iyileştirilmesine katkıda bulunurlar. Ayrıca, program öğrencilere liderlik ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunarak, sektörde etkili bir şekilde rol almalarını ve pozitif değişimler yaratmalarını teşvik eder.
 

Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Nur ALP
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. Nur ALP
Tarihçe
Türkiye'de fizik tedavi teknikerliğinin tarihçesi, sağlık hizmetlerinin modernizasyonu ve profesyonelleşmesi süreciyle paralel olarak gelişmiştir. 1960'lı yıllarda fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine duyulan ihtiyaç artmış ve bu alanda nitelikli sağlık personeli yetiştirmek amacıyla ilk eğitim programları başlatılmıştır. 1970'lerde üniversitelerin sağlık meslek yüksekokullarında fizik tedavi teknikerliği programları açılmış ve bu programlar, uzman kadroların yetiştirilmesinde önemli bir rol oynamıştır. Fizik tedavi teknikerleri, doktor ve fizyoterapistlerin gözetiminde hastaların rehabilitasyon süreçlerinde destek sağlayarak, sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sunulmasına katkıda bulunmaktadır. Günümüzde fizik tedavi teknikerliği, Türkiye'de sağlık sektörünün vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş ve sürekli gelişen bir meslek dalı olarak varlığını sürdürmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere 'Fizyoterapi Teknikeri' unvanı verilerek, Ön Lisans Diploması alırlar.
Kabul Koşulları
Fizyoterapi programlarına kabul için genellikle aşağıdaki temel koşullar aranır:
Lise Mezunu Olmak: Başvuru sahiplerinin lise veya lise eşdeğerindeki bir diploma almış olmaları gereklidir.
ÖSYM Tarafından Düzenlenen İlgili Sınavdan Yeterli Puan Almak: Adayların ÖSYM tarafından düzenlenen bir sınavdan yeterli bir puan almış olmaları beklenir.
Üst Kademeye Geçiş
Program mezunları, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon veya ilgili diğer lisans programlarına geçiş yapabilmektedir.
Acil Yardım ve Afet Yönetimi: Bu program, acil durum ve afet yönetimi konularında uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar. Öğrenciler, acil tıbbi müdahale, afet planlaması ve kriz yönetimi gibi konuları öğrenirler.
Ergoterapi: Ergoterapi, bireylerin günlük yaşamlarında işlevselliklerini artırmak için aktivite tabanlı yaklaşımları kullanan bir sağlık mesleğidir. Bu program, öğrencilere insan anatomisi, rehabilitasyon teknikleri ve terapi uygulamaları konularında bilgi ve beceriler kazandırır.
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Fizyoterapi, insanların hareket yeteneklerini, fonksiyonlarını ve yaşam kalitelerini iyileştirmek için fiziksel yöntemler kullanır. Bu program, öğrencilere fizyoterapi teknikleri, rehabilitasyon prensipleri, insan anatomisi ve fizyolojisi gibi konularda eğitim verir.
Hemşirelik: Hemşirelik programları, sağlık hizmetlerinde hasta bakımı ve sağlık yönetimi konularında eğitim verir. Hemşirelik, hastaların tıbbi ihtiyaçlarını karşılamak için hemşirelerin bilimsel bilgi ve insani becerilerini kullanır.
Sağlık Yönetimi: Sağlık Yönetimi programları, sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesi için öğrencilere bilgi ve beceriler sağlar. Bu programlar, sağlık kuruluşlarında liderlik, planlama, organizasyon ve kaynak yönetimi konularında eğitim verir.
Her bir program, sağlık sektöründe farklı roller ve sorumluluklar üstlenmeyi amaçlar ve mezunlarına çeşitli kariyer fırsatları sunar.
Mezuniyet Koşulları
Fizyoterapi programından mezun olmak için genellikle aşağıdaki koşullar aranmaktadır; kanuni süre içinde, en az 120 AKTS eşdeğerinde eğitim-öğretim ders planında yer alan sayıda zorunlu/seçmeli ders almak, kurum stajı ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 GNO ile tamamlaması zorunludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Fizyoterapi programından mezun olanlar, çeşitli sağlık kuruluşlarında ve özel kliniklerde istihdam edilme fırsatlarına sahiptir. Hastaneler, fizyoterapi teknikerlerine fizik tedavi ünitelerinde iş imkânı sunarlar. Bu merkezler, ameliyat sonrası rehabilitasyon, spor yaralanmaları tedavisi, kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları gibi birçok alanda hizmet sunarlar. Bir diğer istihdam alanı olan fizik tedavi merkezleri de fizyoterapi teknikerleri için önemli istihdam kaynaklarıdır. Bu merkezlerde, çeşitli fizik tedavi yöntemleri ve rehabilitasyon programları uygulanarak hastaların iyileşme süreçleri desteklenir. Özel fizyoterapi merkezleri ise bireysel olarak fizyoterapi hizmetleri sunan kuruluşlardır. Bu merkezler, kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları, spor yaralanmaları, nörolojik rehabilitasyon gibi farklı alanlarda uzmanlaşır. Ayrıca, özel spor kulüpleri veya rehabilitasyon merkezleri de fizyoterapi teknikerleri için istihdam fırsatları sunar. Sonuç olarak, fizyoterapi teknikerleri çeşitli sağlık kuruluşlarında ve özel kliniklerde çalışarak insanların sağlık ve iyilik hallerine katkıda bulunma fırsatı bulur ve fizyoterapi teknikeri olarak görev alırlar.
Özel Fizyoterapi merkezlerinde de fizik tedavi teknikeri olarak istihdam ederler.
Ölçme ve Değerlendirme
Süleyman Demirel Üniversitesi eğitim öğretim yönetmeliğiine göre; Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır. Bu değerlendirmede sadece ara sınav yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’tır.
Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 50’dir. Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/ yılsonu sınavı notu yerine geçer. Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki
hükümlere göre belirlenir. Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazereti nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur.
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00



https://sis.sdu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=4808&lang=tr